Titel
Pay2day: service met dóórvragen
Flexwerkorganisatie Pay2day in Tiel werd onlangs partner van Logistics Valley Rivierenland. Rob Stelte, directeur, vertelt over de vele activiteiten van het bedrijf.
Pay2day huist in een statig historisch pand aan de Tielse Sint Walburgstraat. “We verzorgen payrolls en fungeren voor werknemers als werkgever en voor bedrijven, onze klanten, als verloner. Maar we hebben een veel breder scala aan vaardigheden. We verzorgen werving en selectie van nieuwe medewerkers, vaak ook in de logistiek. Want daar is de behoefte aan mensen nog steeds heel hoog. Heb je een nieuwe planner nodig, dan heb je een probleem, want die zijn niet makkelijk te vinden. Krijgen wij zo’n vraag, dan kijken wij eerst in ons eigen netwerk wat best breed is. Daarna kunnen we na overleg met de opdrachtgever een campagne starten. Daarbij treden we soms ook in contact met collega-bedrijven, want we werken achter de schermen wel vaker samen om onze klanten zo goed mogelijk te kunnen bedienen.”
Pay2day voorziet ook in uitzendkrachten in bedrijven. “Die zoeken we het liefst lokaal. Met name Oekraïners komen daarbij steeds vaker in beeld. Zeker degenen die voorlopig niet terugkeren. Ze hebben een prima werkhouding en spreken weliswaar nog geen Nederlands, of niet goed, maar begrijpen wel vaak Engels. Ook andere mensen uit Oost-Europa die hebben besloten in Nederland te blijven, behoren tot onze doelgroep.”
Rob begon in de recyclingbranche en werkt sinds 2013 samen met zijn echtgenote en mede-directeur Natascha als zelfstandige. Samen met de medewerkers leveren ze inmiddels veel mensen aan transport en logistiek. “We voorzien voor een deel in hun flexibele schil, maar het komt regelmatig voor dat door ons aanbevolen kandidaten een vaste aanstelling krijgen.” Pay2day werkt onder meer voor Napoleon Grills op Medel en ook Vonk & Co behoort tot de klanten. Het bedrijf fungeert ook voor klanten als backoffice.
“We werken eigenlijk een beetje old school. Elk bedrijf heeft zijn specifieke manier van werken, kijk op werknemers aanstellen of gewoonten. Dat bespreken we voordat we aan de slag gaan om kandidaten te vinden. Die leren we kennen in een persoonlijk intakegesprek. Het is prettiger dan alleen telefonisch of via een scherm. Dat kost natuurlijk tijd, maar de resultaten en klanttevredenheid zijn echt groter. We willen weten wat iemand drijft, we vragen dóór. Iemand met een schaars beroep die geen werk heeft, daar ís mogelijk iets mee. We hebben geduld en zoeken tot we een goede kandidaat kunnen aanbrengen.”
Het Tielse bedrijf werd opgezet in Utrecht, maar verhuisde na de terugval die de corona-epidemie veroorzaakte, naar Tiel. “We werken voor klanten uit allerlei andere branches, niet alleen in de logistiek. En we detacheren ook medewerkers, waarbij wij als juridisch werkgever fungeren. En ook hier weer: we spreken iedereen voordat we ze naar een klant sturen.”
Rivierenland nieuws
Lees het laatste nieuws uit de regio Rivierenland.
Kennis delen we graag, want daar worden we allemaal sterker van. In onze kennisbank met nieuwsbrieven en artikelen vindt u allerlei waardevolle informatie.
Artikelen uit Rivierenland