ATS Transport: nooit nee zeggen tegen de klant

“Elke klant is voor mij de grootste, ook al doen we weinig ritten voor hem. Daarom wordt er geen nee verkocht. We gaan ons probleem niet bij de klant leggen, maar nemen juist de zorg bij hem weg. Dat vergt nogal wat van ons allen hier. Zonder dit team van mensen was dit niet mogelijk.”ATS Transport is een van de deelnemers in de komende proef met een ZE-truck in de regio Nijmegen. “Hoe zeer ik ook van dieselmotoren houd, buiten kijf staat dat we vervuilen. Dan vind ik dat je moet zien wat je daaraan kunt doen. Ik ben juist benieuwd naar ervaring met een truck. We rijden al met elektrische busjes. We deden hier al aan MVO toen dat woord nog nauwelijks bekend was.”
Ik kocht mijn eerste bus en ben begonnen met rijden voor GLS. Al na drie maanden had ik door dat dit beter kon. We reden met drie bussen, drie routes. Vanaf 2014 zat de groei er flink in. We leveren kwaliteit en zijn betrouwbaar. ATS zit nu in een eigen pand op Bijsterhuizen, dat we vorig jaar hebben kunnen bouwen. (Het pand stond er in vier maanden, Zerhouni leidde het project.) Mijn vrouw en een van mijn zoons werken hier ook. We hebben 99 man in dienst, oproepkrachten voor de pieken en een kleine 80 auto’s.”ATS werkt landelijk en vervoert volgens Hicham Zerhouni letterlijk alles. “Van een envelop tot pallets. Elke klant is bij ons belangrijk, als we een kans zien of een vraag krijgen, gaan we er op in. Die mentaliteit bij ons team maakt dat we heel veel aan kunnen. We rijden als charterbedrijf maar ook in vast verband, voor Papyrus in Nijmegen bijvoorbeeld. Toen we voor PostNL pakketten konden gaan rijden, hebben we snel intern geschakeld: na drie dagen konden we de opdracht uitvoeren. Het is echt het team dat dat mogelijk maakt.”
De groei vergt nogal wat, ook van Zerhouni zelf. “Je moet alle neuzen dezelfde kant op houden. Vergelijk het met een trein: ik zit op de locomotief en zie wat er aan komt. Maar direct achter me moeten er zoveel mogelijk mensen in die eerste wagon. Wanneer de trein te zwaar wordt en je niet meer kunt trekken, gaan de achterste er het eerst af. En dat moeten we voorkomen.” Hij kijkt met genoegen naar de klant die hij hielp aan een efficiëntere logistiek. “BHV is een grote in het geven van bhv-trainingen en het leveren van veilgheidsmiddelen. Die materialen reden we door het hele land, maar op een onpraktische manier. Dat moest anders kunnen. We hebben dat proces bekeken, een pilot gedaan en sindsdien verzorgen wij de bevoorrading voor cursussen. Dat scheelt ze de helft van hun kosten, en er is nooit meer iets tekort of te laat. Het team voert het uit, maar dit soort zaken zorgen ervoor dat het voor mij interessant en leuk blijft. Als het rustig wordt, word ik ónrustig.”
Nijmegen nieuws
Lees het laatste nieuws uit de regio Nijmegen.
Kennis delen we graag, want daar worden we allemaal sterker van. In onze kennisbank met nieuwsbrieven en artikelen vindt u allerlei waardevolle informatie.
Artikelen uit Nijmegen